fredag 29 januari 2010

Vi lär av våra misstag

Januari börjar lida mot sitt slut och jag vet inte om året börjat bra eller dåligt. Jag har haft fantastiska dagar och jag har haft riktigt crapy dagar men det jämnar nog ut sig. Ibland känns det som om allt jag gör blir fel, alla beslut och alla instinkter slår slint och ibland undrar jag om jag är riktigt klok i huvudet. Den som tror att det är lätt att kasta sig ut och kämpa för sina drömmar har fel. Ibland undrar jag om jag gjorde det på fel sätt. Jag tror dock att det är av våra misstag vi formas, det är av våra misstag vi lär oss. Genom misstag och dåliga beslut blir vi den person vi är menade att vara och i o med detta blir vi bättre människor. Det går sakta och det gör bitvis ont men vi lär oss och vi blir till slut någonting i den här världen. Man måste bara komma ihåg att fortsätta kämpa och hålla näsan ovanför vattenytan. Jag simmar inte så bra just nu men jag håller mig ovanför ytan och väntar besked om eventuella livbojar.

Inga kommentarer: