tisdag 19 januari 2010

Skolstart 2010

Jag har nog glömt berätta att jag börjar skolan idag. Jag satt nämligen i somras och funderade på livet och insåg att jag saknar filmvetenskapen. Jag saknar den inspiration och motivation jag får av att vara i den miljön och läsa om saker som intresserar mig. Så jag gjorde en sen anmälan och kom in. Jag ska läsa nu en 15 poängskurs på grundnivå i Moving images and gender fram till och med mars. Detta gör jag för att jag tycker det är roligt och dyker det upp något annat under tiden, såsom filmjobb eller dyligt så kommer jag nog att klara av det ändå. Om inte annat får jag väl hoppa av. Jag menar något måste jag ju ha lärt mig under de tidigare 135 hp jag läst i mina dagar. Så tillbaka till skolbänken med andra ord och idag klockan 13.00 ska jag vara på plats i Filmvetenskapliga institutionens lokaler på Filmhuset. Tänk så det kan gå.

Inga kommentarer: