onsdag 20 januari 2010

John Blund skottar sand i mina ögon

Katten ligger nu sött och sover bredvid mig på bäddsoffan där jag sitter med datorn i knät och en kopp te i handen. Jag ser hur hennes öron registrerar varje tangentslag jag gör men förutom det ligger hon helt still i sin egen lilla värld. Jag sitter här och funderar på att ta tag i att läsa den andra texten (av tre) inför morgondagens föreläsning/diskussion men jag måste erkänna att jag är måttligt peppad. Jag saknar sambon och John Blund har redan börjat skotta sand i mina ögon. Jag surfar runt lite på diverse bloggar, facebook och några dagstidningar men känner mig färdig för sängen. Jag inser dock att jag måste ta tag i texten nu och sluta gömma mig bland mina egna blogginlägg. Det är dags att ta sig i kragen.

Inga kommentarer: