lördag 19 april 2008

Ca 06.30 imorse

När sambon kommer hem från jobbet på mornarna är klockan oftast inte mer än några minuter över sex. Några minuter över sex sover jag som en stock men jag brukar i alla fall vända på mig och säga hej när han kryper ner. Jag inbillar mig nog att jag både är vaken och trevlig när han kommer men något säger mig att det är rent och fullt självbedrägeri. Jag är helt enkelt inte människa klockan sex på morgonen. Jag är som en nyfödd kattunge, ser ingenting och piper. I morse däremot så vaknade jag faktiskt till och kunde till och med konversera och gå på toaletten. Det kanske bara är ett tecken på att jag börjar bli gammal. Snart måste jag säker gå upp mitt i natten för att kissa. Hur som helst så lämnade jag min kära varma säng i ynka minuten, kom tillbaka och stack in händer under kudden för återgå till den välbehövliga skönhets sömnen. Då uppenbarade sig vissa motgångar, eller snarare en tung sådan. Det låg en betongkatt under min kudde. Hur gick detta till?Jag förstår inte hur han hinner. Och jag ser det aldrig hända.

Inga kommentarer: