söndag 27 april 2008

Det finns en film

Ja, det finns en film som betyder mer för mig än många andra. Filmen Merlin från 1998 med Sam Neil i huvudrollen. Jag har säkert sett den 30 gånger och den har en mycket speciell plats i mitt hjärta. Jag kan sätta fingret på varför men det är en av de filmer som inspirerat mig till att själv vilja göra film. Den är så fin och jag tycker så mycket om den. Vi har ett långt förflutet tillsammans.

Han föddes för att sprida ondska över världen. Han tränades av de mest djävulska krafter. Han är Merlin - alla tiders mäktigaste trollkarl. Men Merlin besegras av kärleken och ställer sig på de godas sida i kampen mot Kung Vortigern. Tyrannen som hotar att kasta landet i ondskans avgrund. För evig tid. Låt dig trollbinas av en värld där fantasier blir verklighet och underverk sker varje dag, i en färgsprakande explosion av makalös magi och förbluffande effekter. Du vill aldrig mer återvända! Merlin är ett storlaget äventyr med en budget på otroliga 300.000.000 kronor, där Sam Neill från "Jurassic Park"-succéerna toppar rollistan för det massiva stjärnuppbådet. För specialeffekterna svarar det prisbelönta teamet bakom "Indiana Jones"-filmerna och "Star Wars: Det mörka hotet".

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, kommer aldrig glömma när vi kollade på den på landet. va ju tvungen att köpa den sen!=) kramar till världens bästa