lördag 12 april 2008

Carolina 5-år

Jag har varit vaken i 3 timmar och jag älskar lediga lördagsmornar framför TVn. Speciellt när man sitter där istället för att verkligen ta tag i det man måste. Jag hann nämligen inte bli klar med det jag skulle på jobbfronten igår och måste därför sitta med det nu. Men jag vill egentligen inte ta tag i det överhuvudtaget och istället för att bara få det avklarat (så att jag kan göra något annat) så skjuter jag upp det. Jag har till exempel hunnit se ett avsnitt ur 5 olika serier nu på morgonen och däribland SuperNanny på femman och i ärlighetens namn så känner jag mig precis som den 5-åringa illbatingen som de försökte uppfostra. Ända skillnaden är jag brottas med mig själv och inte mina föräldrar. Och precis som den lilla killen har jag självklart tusen olika anledningar till att inte börja jobba och har därför pillat på detaljer i det här inlägget i snart en kvart. Jag blir helt galen och sitter just nu och hotar mig själv med att jag inte får gå på fest i kväll om jag inte tar tag i det här på en gång. Vi får se om det fungerar. Jag är i trottsåldern.

Inga kommentarer: