måndag 28 april 2008

Premiär fiasko för cyklingen

Premiären av årets cyklingsäsong blev inte riktigt som jag hade tänkt att den skulle bli. Jag hade sett fram emot att låta vinden blåsa genom håret, svetten rinna över pannan och adrenalinet pumpa genom mina ådror men det blev inte riktigt så. Det blev en väldans massa susande och pumpande i den nya slangen men inte så mycket luft i däcket. Den sprillans nya luftventilen fick visst för sig att gå sönder då jag tyckte att det behövdes en aning mera luft i däcket inför premiärturen ut på Ekerö. Jag som förberett mig till tusen med fylld vattenflaska, cyckelbrallor, hjälm, återfunnen cykeldator, energitabletter och Okley-brillorna på nästippen kunde dock bara stå och se på när Per tappert försökte få liv i cykeln med första hjälpen och konstgjord andning. Utan någon som helst framgång. Däcket förblev platt. Så det blev ingen cykling. Till och med Nisse hade förberett sig och sitter nu och morrar i ett hörn. Jag som väntat så länge och så blev det bara fiasko av allt. Vi vill cykla!!!!

Inga kommentarer: