tisdag 29 april 2008

Dagens I-landsproblem.

Det är ett faktum. Alla har vi en bra och en dålig sida. Personlighetsmässigt och framför allt utseendemässigt. En sida som vi själva tycker att vi ses bäst ifrån. Vi ställer oss omedvetet eller medvetet med ansiktet vridet åt precis rätt håll så fort någon drar fram en kamera för att något ska förevigas. Jo, så är det, det är bara att inse. Visserligen mer eller mindre men vi är alla fåfänga. En del betydligt mer än andra. Jag är en av dem som tillhör kategorin mer skulle jag tro. Jag vänder alltid min högra kind mot kameran om jag får chansen men tycker personligen att jag nog ska ses nästan rakt framifrån med nästan en smula åt vänster. Den här disskutionen hade jag och min gamla lärare Mats under kvällen på Drömfabriken i helgen och han var orubblig i frågan. Vi var inte riktigt överens. Han tycker bäst om min vänstra sida (tror jag att det var i alla fall) men jag är inte lika säker. Jag börjar visserligen tveka lite nu men jag gillar nog min högra kind bäst för tillfället. Det kan ha att göra med att det är den som blivit lyckligt försedd med min enda skrattgrop men jag kan ha fel. Vilken är min bästa sida? Vilken är din bästa sida och varför?
Höger? Vänster?

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad svårt. Du var lika söt på båda bilderna. Men på olika sätt. Men jag håller nog med dig att din högra sida med den lilla skrattgropen var bäst. :)
Jag håller även med dig om ansiktets sida. På min vänstra sida ser jag rent utsagt för jävlig ut. Men på högersidan blir det bättre. Dessutom frammigfrån. alltså rakt fram i från så ser jag ut som ett mongo. Mina ögon sitter på olika höjd så ja, det blir knäppt. Om någon ska ta en bild fram i från måste jag sneda mit huvud ett slag. Konstigt det där. :)