fredag 4 april 2008

Date down under


Idag är det jag som har date med tvättstugan. Jag ska försöka avlasta min kära "hemmaman" och ta mitt ansvar lite mer. Jag är usel på det, oftast för trött och för övrigt aldrig hemma så oftast är det han som gör allt jobb. Jag är en väldigt lyckligt lottad människa på många sätt måste jag säga men idag är det jag och mina nya tofflor som ska down under och göra skitjobbet. De tofflorna som jag "vann" i en av alla de miljarders spelmaskiner som det kryllar av over there i Japan. Om man verkligen kan säga att jag helt ärligt vunnit dem går dock att diskutera. Det tog mig två dagar, 2400 yen (ca 130 kr) och en envis lillebror för att de äntligen skulle få äran av att tryckas ner i min redan överfulla resväska och bege sig över till Sverige. Jag var världens lyckligaste när de äntligen föll ner i hållet på spelmaskinen och den lyckan är obeskrivlig och vad det faktiskt kostat mig spelade ingen roll. Tänk att det är så ofattbart roligt att spendera pengar på en massa skit.

Inga kommentarer: