tisdag 15 april 2008

Samurai Nisse

Nu är grabbarna-grus igång igen. Alla ni som har katt vet att när dessa är på bushumör så kan vad som helst hända och man har i sina dagar råkat ut för mer än ett rivsår på fötter och kind under deras buståg. Min Nisse är självklart lika dan men kan ibland gå till överdrift och få storhetsvansinne. Jag börjar tro att ge honom ett samuraisvär i kom-hem-presetent från Japan kanke inte var en helt bra idé. Jag kan nämligen berätta att det numera springer omkring en samurai-katt i mitt hem. Så det gäller att hålla i tårna om man vill ha några kvar. Per har varit hemma från Åre i knappt 48 timmar och så börjas det busas igen. Jag skulle vilja se de där två när de sitter och planerar sina nya hyss. Jag kan tänka mig att de sitter i varsitt hörn av soffan och asgarvar samtidigt som det stolt bestämmer hur de ska lura matte nästa gång. Jag lever med två busfrön.

Inga kommentarer: