torsdag 22 maj 2008

Det finn en annan...


Tro det eller ej men Nisse är faktiskt inte den katt som ligger mitt hjärta närmast i den här världen. Jag älskar honom visserligen av hela mitt hjärta och han förgyller mitt liv och mina dagar med sin närvaro men det finns trots allt en annan. Min älskade Våfflan. Vi köpte Våfflan när jag gick i trean (grundskolan om jag inte minns fel) men var fler år senare tvungna att lämna bort henne till min moster då min bonusbror blev allergisk. Jag trodde att jag skulle gå sönder och jag förlorade min bästa vän. Det tomrummet finns alltid kvar inuti mig. Våfflan är och har alltid varit katten med stort K i mitt liv. Nisse vet om detta och han tycker att det är okej. Vi ses inte så ofta, jag och Våfflan men igår när vi var hos moster så fick jag äntligen chansen hålla om henne igen. Det blir ju av förklarliga själ inte så ofta nuförtiden. Hon är gammal nu den lilla damen och varje sekund med henne är värd guld. Älskade lilla tanten. Jag saknar henne så mycket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte du och Per "ta tillbaka" henne igen nu då. :P

Carolina Rung sa...

Det var det som var planen från början... att jag skulle få tillbaka henne när jag flyttat hemifrån. Men så gick jag och förälskade mig i en allergiker (per) och då sprack det.
Men jag har ju Nisse (:

Anonym sa...

Höhö, inte en chans i världen att "Nisse är okej med att vara nummer två". Bullshit Carro, du kan inte ha diskuterat det där med Nisse under schyssta förhållanden! Kan tänka mig att du söp ner min lille gudson, och sen lurade du honom gå med på det... :P