onsdag 7 maj 2008

En klar Stockholmsnatt

Klockan är halv två på natten och jag känner mig mer vaken än jag gjort på länge. Jag är visserligen trött och kommer att somna som en stock när jag om cirka 15 min lägger huvudet på kudden men jag känner mig totalt klar i huvudet. Detta förunderliga och ovanliga tillstånd kommer förmodligen vara som bortblåst imorgon när jag vaknar då detta inte hör till fröken Rungs vanliga sinnestillstånd men det är många timmar tills dess. Eller det är det väl inte men jag tänker låsas och njuta av stunden. Ikväll har jag fått uppleva total klarhet och fått känna att jag är viktig. Om så bara för en kort stund så kände jag mig berusad av livet. Jag gjorde en resa tur och retur till Kungsängen och fick uppleva det fantastiska suset av vinterdäck mot torr asfalt i en annars stilla och tyst Stockholmsnatt efter ett samtal som kom lika naturligt som vatten. Det var den bästa bilresan jag gjort på länge. Tack för att jag fick köra Dig hem! Det gav mig så mycket på många sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vänta? Är det inte jag som ska tacka när du bjuder till å skjutsar mig hem? :p
Tack! Omtänksam är bara förnamnet..
/mar3ld