onsdag 13 augusti 2008

Näsoperation och chaikastning


Nu på morgonen har Per gjort sin andra näsoperation och snäll som jag är så följde jag med honom och höll hans glasögon (någon måste ju göra det också). Jag bytte mitt pass i Vällingby mot passet på Upplandsgatan för att detta skulle vara möjligt och hann då även med att äta frukost här inne i stan nu på morgonen. Det var en trevlig frukost trots att jag lyckades hälla en hel kopp kokande chailatte över mina egna ben och halva golvet. Det var inte en enda människa inne på Coffehouse by George som inte vände sig om och tittade på mig just i den sekunden. Han i kassan undrade förskräckt om jag bränt mig men jag bara skakade på huvudet och sprang in på toaletten. Så typiskt svenskt av mig, klart som fan att jag brände mig. Man skulle kunna säga att den här dagen började sådär för mig men Pers operation gick i alla fall bra. Han såg ut som en drake under ingreppet och det kom rök ur näsan på honom. Det var coolt.

Inga kommentarer: