tisdag 12 augusti 2008

Varför Gud skapade PMSen

Heureka! Jag tror att jag börjar förstå varför Gud skapade PMS. Tro det eller ej men det är faktiskt sant. Det måste helt enkelt vara för att få kvinnor att fram emot att äntligen få den där jävla mensen som kommer en gång i månaden varesig man vill eller inte. Premenstruellt syndrom (PMS) är nämligen ett syndrom som gör den formaste och snällaste av små söta änglar till små chockladmissbrukande djävular med en släng av tourettes syndrom och kort stubin en gång i månaden cirka 3-10 dagar innan själva mensen bryter ut. Mellan 3-10 dagar innan själva mensen bryter ut blir kvinnor som lider av PSM känslomässigt instabila, nedstämda, totalt deprimerade, irriterade, intoleranta, oroliga, grälsjuka och aggressiva. Man blir även svullen i hela kroppen, går upp i vikt, får ömmande bröst, ryggont, migrän och känner sig allmänt illamående. Det slår aldrig fel. Det är ungefär som att varulvar bli varulvar när månen kommer fram så blir kvinnor små djävular när PMSen smyger sig på. Man vill med andra ord bara dra täcket över huvudet, äta mängder med godis, skrika så högt man kan och förvinna från jordens yta. Ungefär så känner jag idag. Idag är ingenting bra! När mensen väl kommer försvinner dessa symptomer och övergår istället i outlidlig smärta och ett blodbad utan dess like, men det är väl sånt man får ta. I mitt nästa liv ska jag vara man.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att jag är kvinna som förstår PRECIS hur du mår just idag. För HEY här har du en till. En Galen kvinna som bara sitter och väntar på att det satans blodbadet skall komma. Så man kan få bli människa igen. Håll ut! Och du, du får faktiskt tycka att alla är svin och idioter just nu. Det är det som är så bra med att vara kvinna. Vi kan skylla på pms:en.

Föresten, du borde bli författare. Du är så duktig på att utrycka dig i skrift. Men nu vet jag ju att du vill göra film. Så vad du än gör så kommer du bli något STORT. Det vet jag!
Pms-kram till dig!

p.s igår var jag så arg så jag slog foten i en skåpdörr. Det var dumt för jag har en blå/lila stortå nu. D.S