tisdag 4 mars 2008

Mina skor knarrar!

Att man måste klacka om sina skor om de kommer från DinSko var ingen nyhet, det hade jag till och med räknat med. Att jag skulle behöva göra det efter knappt en månad hade jag inte räknat med men det fick väl gå för sig ändå. Jag älskar ju mina Mästerkatten i stövlar-stövlar och vill inte leva utan dem så jag lämnade in dem till närmaste skomakare som på 20 min hade satt ditt ny sula och klack. Skitsnyggt blev det och min lycka var som gjord. Det vill säga ända fram till att jag faktiskt skulle använda dem igen. Jag förstod först inte varför, men längs med hela tunnelbanevagnen morgonen efter mitt skomakarbesök (som jag betalat 280 spänn för) så vände folk på huvudet när jag gick förbi. Jag hörde visserligen ett högt knarrande genom hela vagnen men kunde inte för allt i världen lista ut att det kom från mig. Inte förens jag kom in i den tomma och mycket tysta butikslokalen i Vällingby insåg jag att knarrandet kom ifrån mig. Rättare sagt från mina älskade skor. Den nya klacken knarrar så att maskarna kom upp ur jorden i tron om att det regnar eller är jordbävning. Det låter knarrar något helt sjukt om jag ska vara ärlig. Förtvivlat begav jag tillbaka till skomakaren som tittade på som som om jag var tossig. Han hade aldrig hört något liknade men snäll som han var klackade han på nytt om mina skor med ett annat material. Jag pustade ut och höll alla tummar som fanns. Dock räckte inte mina tummar till och den nya klacken knarrar lika illa den med. Vad fan ska jag göra nu? Jag gick tillbaka till DinSko men där kunde det inget göra eftersom att den knarrade klacken var ditsatt av någon annan. Helevet. Så nu står jag här med mina knarrade favoritskor och kan inte använda dem då risken finns att någon ringer störningsjouren när jag går förbi. Jag vet att jag på nytt måste gå tillbaka till skomakaren då jag varken har lust eller råd att köpa nya men det hela känns rätt hopplöst. Att jag sen jobbar mellan 10-19 hela veckan och inte kan ta mig ditt underlättar inte situationen allts. Någon som har ett bra tips? Jag är desperat. Rädda mina skor någon! Snälla.

2 kommentarer:

Fingal:ful sa...

Riv loss klackarna och gå tillbaka till Dinsko. Skor har en garantiperiod på 3år!

Anonym sa...

haha, exakt samma sak hände mig i sommras.. De knakar fortfarande, blir lite bättre när man kniper med tårna :D