måndag 10 mars 2008

Nisse återfunnen

Sedan flera dagar tillbaka har min älskade Nisse varit försvunnen. Hans plats bredvid fiskskålen har ekat tomt och det har inte varit någon som kissat på golvet. Innan han försvann verkade han lite deppig och jag började bli orolig för att det hänt något allvarligt och funderade på att söka hjälp. Jag visste bara inte vart eller hos vem. Jag menar vart vänder man sig om man har en deprimerad betongkatt på halsen? Sen försvann han. Han var bara borta och jag kunde inget göra. Idag när jag kom hem från skolan var han dock tillbaka och till på köpet rejält bakis måste jag säga. Utifrån de brev han hade med sig så verkar det som om han varit på semester så det verkat inte gått någon nöd på kattfan. Brevet löd som följer:

Mjau! Eftersom "någon" har lagt ut mig på bloggen så har jag blivit överöst av beundrarbrev. Detta ledde till att en kattjävel som jag inte orkade mer så jag drog på spritresa. Jag skickade kort men ni vet ju att postgången inte är den bästa utomlands. Eller var jag för full för att skriva? Ni känner mig som den söta katten Nisse men med sprit i min fyrbenta kropp på en solig badort så flyger partyNisse i mig. Jag har haft det bra men nu är jag tillbaks hetare än nån´sin...(kanske).

Mjaaau! /Nisse

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart!
:)

Petra.