måndag 31 mars 2008

Nisse kattnappad!

Klockan 21.25 igår kväll kom följande sms från okänt numer: Nisse fryser och det börjar bli mörkt, han längtar nog hem! Haha! Kräver 150 000 dollar om du ska få se honom igen! Återkommer med mer information!



Klockan 21.21 kom nästa sms från de okända numret: Han är nog hungrig oxå.. inte fått någon mat på flera dagar...ti hi..den jäkla betong katten...pengar återkommer vi om...

När det andra smset trillade in var jag i upplösningstillstånd. Min Nisse var ensam och hungrig någons långt från matte som inte sovit på väldigt många timmar. Jag kunde ju inte bara lämna honom där så jag lätt kattnapparen tro att han/hon skulle få sina pengar. När jag väl tittade lite noggrannare på bilden som sänts tidigare kände jag igen påsen på golvet. Nisse var nog på vinden och mycket riktigt så var det där jag fann honom. Jag vann över kattnapparen. Sen fick Nisse sova bredvid mig i sängen och nu ska jag anställa en catygard.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att Nisse e tillbaka.
Hoppas du haft en trevlig semester!
Ser fram emot lite tillbakablickar från Japan.
Petra.