måndag 10 mars 2008

No more knarrande skor

I lördags gick jag åter igen tillbaka till skomakaren med min knarrade skor. Han bara skakade på huvudet när jag kom in genom dörren men tog snällt skorna ur handen på mig och både höjde skon och satte på en ny klack. Den här gången fick jag självklart betala för det men i hopp om att allt nu skulle lösa sig så gjorde det mig inget, trots att plånbokens botten skrattade hånfullt åt mig när jag drog ur mina sista 200 kr ur den. Det tog mig dock inte många meter för att inse att problemet kvarstod. De förbannade skorna knarrade fortfarande och nu har jag gett upp. Jag har nu kastat in handsken och igår reklamerade jag dem hos DinSko. Idag bär jag sorg. Jag försökte förtvivlat hitta ett par ersättande stövlar men det var helt omöjligt, jag vill inte ha några andra än mina Mästerkatten i stövlar-stövlar och några likvärdiga finns inte. Snacka om att slänga pengar i sjön.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så himmla tråkigt.
Du kanske hittat ngr nya i Japan?
Låter spännande att åka i väg så där...
Ha de gott.
Petra

Vaha sa...

Det är SÅ jobbigt med knarrande skor.