tisdag 14 juli 2009

Baksidan med att jobba själv

Det finns många positiva saker med att jobba själv i en butik, såsom att man slipper påfrestande arbetskamrater, stela kaffesamtal om ingenting och friheten i att få vara för sig själv en stund. De negativa saker med att jobba själv är visserligen till viss del de samma som de positiva och jag måste ju säga att jag ibland faktiskt saknar både påfrestande arbetskamrater och de stela kaffesamtal om ingenting men det som är rakt igenom negativt med att jobba själv i en butik är omöjligheten i att få kissa i lugnt och ro. Jag får nämligen inte stänga igen under dagens lopp utan måste snällt vänta på att vakten dyker in för att kolla läget (alternativt ringa dem om just detta) och då be honom stå och vakta medan jag göra det som behövs göras. Man kan lätt säga att stämningen sen är rätt märklig ute i butiken (då toaletten ligger precis vid kassan där vakten står och väntar) när man väl är klar och kommer ut igen. Jag som inte är speciellt pryd måste ju säga att det även för mig (jag kan inte prata för vakten) är en rätt pinsam situation som helst undvikes. Men ibland har nöden ingen lag.

2 kommentarer:

Per Kjellin sa...

När de hade JAS-övning i Borlänge så fick flygleraren skita i en soptunna. Han kunde ju inte lämna alla planen uppe i luften.

Carolina Rung sa...

Haha, ja och jag har ju ungefär ett lika viktigt jobb.