onsdag 22 juli 2009

The state of things


Jag kände så väl igen mig när jag här för en stund sedan satt och pratade med en vän om livet. Som filmnördar som vi är så har vi en tendens att likna våra liv med filmer och använda filmberättande och metaforer för att beskriva "The state of things". Idag var inget undantag. Min vän besvarade den obligatoriska frågan; Hur mår du? med dessa ord: Som regissör för "filmen om mitt liv" (om du är med på vad jag menar) så är jag inte helt nöjd med själva storyn just nu. Det skulle behövas ett säsongsuppehåll och efter detta introducera en ny karaktär (om inte fler) och kanske en släng av lite intriger och annan bonus. Publiksiffrorna har fullkomligen rasat på sistone!
I rest my case. Jag anser att han det var ett klockrent sätt att beskriva något på och jag hade inte så mycket att tillägga till detta. Jag önskar bara att detta är ord som han själv kommer ihåg att minnas och reflektera över. Livet är ju inte alltid så enkelt som man önskar.

Inga kommentarer: