söndag 12 juli 2009

Kan själv


Nu när man inte längre är fattig student (utan helt enkelt bara fattig) så kan man inte längre (hur mycket man än vill unna sig och älskar det) ha råd att gå och få sina naglarna fixade. Jag vet att det må vara ett i-landsproblem som slår i taket men precis som en rökare blev jag nästan lite beroende. Nu är det visserligen nästan ett halvår sedan jag slutade gå på salong själv men jag saknar det inte mindre för det. Så nu för ett par veckor sedan tog jag istället saken i egna händer (ursäkta ordvitsen) och köpte Depend´s-gelé kit i ett försök att fixa det själv. Jag tycker ju om att sitta och pyssla med saker så varför inte? Jag gav det några tappra försök men har nu insett att detta inte var någon egentlig hit. Det var snygg i ungefär en dag innan det totalt krackelerade och föll av men skam den som ger sig. Tack vare att jag för en gång skull har fina och långa naglar själv så har jag gått över till att bara måla dem med fransk manikyr istället (håller visserligen inte så länge men funkar ett tag) och är efter lite övning rätt så nöjd med resultatet. Vill man så kan man. Ingenting är omöjligt.

Inga kommentarer: