tisdag 21 juli 2009

För drygt 8 år sedan

För drygt 8 år sedan var det här väntrummet mitt andra hem. Väntrummet på Eastmans tandreglering. Jag hade tandställning under hela min högstadietid (med andra ord 3 år) och tog bort den i början på sommaren 2001. De satte efter borttagande av den så kallade "rälsen" istället in en metaltråd på insidan av mina tänder och släppte mig sedan vind för våg. Utan att jag märkte det släppte en dag fästet på en av tänderna och den tanden är sned än idag (det är visserligen bara jag som tänker på det men det stör). Igår var jag där igen, i väntrummet på Eastman. Fästet på samma tand hade den här gången släppt igen (för tredje gången) och eftersom att alla mina andra tandläkare som jag går till är på semester så var det där jag hamnade denna gång. Varför jag berättar detta för er vet jag inte. Kanske för att mina krångliga tänder är ett återkommande bekymmer i mitt liv. Kanske för att det kostar mig en massa pengar. Kanske för att jag bara ville.

Inga kommentarer: