söndag 26 juli 2009

Lockropet av mat

Det slår aldrig fel och jag skulle nog till och med kunna göra en vetenskaplig studie som påvisar just detta. Detta faktum att det alltid kommer en massa folk precis när jag skall äta trots att butiken kan ha varit tom i nästan en timme fram till dess. Jag har ingen egentlig lunchrast på dagarna och måste därför äta under arbetstid (vilket inte borde vara något problem då det oftast är ganska lugnt) men det slår aldrig fel... I samma sekund som man bestämmer sig för att äta så fylls affären med folk. Det är som om de hör plinget från micron på flera mils avstånd. Hur går det till? Är de så att själva lukten av mat (tänk er tecknad film) svävar ut ur butiken och fångar in folk? Eller? Jag förstår inte riktigt. Jag kanske ska överväg att gå över till kall föda på heltid.

Inga kommentarer: