fredag 10 juli 2009

Jag är korkad. End of story.

Vid 12 idag var jag och lämnade drygt 5 dl blod på Kungstappen för att ha avklara dagens goda gärning. Sen går jag till tandläkaren, hämtar en bil och åker hem. Drygt 2 timmar efter det kliver jag in i ett solarium. 18 minuter efter det kliver jag ur solariet. 4 sekunder efter detta börjar jag må illa och känna yrsel. 1 sekund senare svartnar det totalt. Jag tar mig ur solarierummet och lyckas helt blind stötta mig mot en vägg. Jag går några steg i totalt mörker och med lock för öronen i ett försök att hitta min bror som jag vet sitter 2 meter bort, tre trappsteg upp för en trappa och väntar men när jag försöker ropa på honom tuppar jag istället av och sjunker ner på golvet med huvudet mot en pengaautomat. När jag sedan kvicknar till ser jag att det sitter en tjej ovanför trappan (bredvid min bror) men hon bara stirrar på mig utan att göra något. Jag lyckas själv ta mig upp från golvet, ta mig upp för trappstegen och sen till slut hitta min bror. Jag fick sitta med huvudet mellan knäna i 10 min (för att inte kräkas) innan jag ens kunde sitta upp rakt och det tog säkert 10 min till innan jag lyckades med att ställa mig upp. Ett tag övervägde jag att be min bror ringa en ambulans men efter en stund kände jag att det blev bättre och jag insåg att jag sakta var på väg tillbax. Nu är jag äntligen hemma och trots att jag börjar må bättre nu så det blir nog horisontalt läge framför tvn ikväll. Jag vet ju att jag bara har mig själv att skylla i det här fallet och jag hoppas att jag lär mig till nästa gång men jag måste säga att jag är ordentligt besviken på tjejen som bara satt och såg mig falla ihop utan att röra ett finger. Vad trodde hon egentligen? Att jag var full och bara skulle lägga mig och vila lite på golvet efter solningen? Vad är det för fel på folk?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men seriöst, varför går man till ett solarium på sommaren när man har den riktiga solen utanför dörren? :D

penny sa...

Ja men det är tyvärr så att man kan inte lita på att folk ställer upp idag. Jag har sett många händelser där folk bara står och glor på och jag hoppar in och blir lika förvånad varje gång att folk är så egoistiska. Men varför gjorde din bror inget?

Skönt att det gick bra ivf.

Undrar vart den där anonyma människan bor, jag har inte sett sol på hur länge som helst =)

Kanske också ska ta mig till solariumet snart ;)

Kram

Carolina Rung sa...

Anonym: Ja, man går till ett solarium mitt i sommaren om man är en av de som måste jobba hela dagarna och därför är vit som ett spöke.

Penny: Jag tror människor är rädda för att behöva bli indragna, men det är ju inget försvar.
Min bror såg mig inte, jag var skymd för honom av en vägg så trots att han var 2 m bort och satt bredvid tjejen som såg mig så såg inte han mig.