fredag 3 juli 2009

Pimp my ride


Cykling är nog en av de sporter som är lättast att se proffsig ut i, oavsett om man är det eller inte. Det är bara att dra på sig en snygg cykeltröja, ett par cykelbyxor och haka på en cykeldator så är man på god väg. Cykeln ska föredragsvis vara så lätt som möjligt och därför (proffsig som man är, läs även: snål) så valde jag bort tex pakethållare när jag köpte min nya cykel. Därför, efter ett flertal mil med ryggsäck på mig till och från jobbet har jag nu fått äta upp detta. I bristen på duschmöjligheter på jobbet resulterar detta i långa svettiga arbetsdagar och mera tvätt (då ryggsäcken gör att det blir svettigare på ryggen av värmen). Men nu, när det oftast är 25 grader ute så nu har jag böjt mig. Jag har köpt mig en pakethållare och tillhörande cykelkorg (väldigt tufft! Eller inte). Cykelkorgen placeras sedan på sidan av pakethållaren och drar i och med detta ner min coolhets-faktor minst 5 steg (av 10), vilket för övrigt även resulterar i att hela cykeln håller på att välta när jag hänger på den med min 5 kilo tunga datorväska i. Så numera är jag med andra ord inte riktigt lika tuff längre. Numera är jag mer praktisk, har mindre coolhets-faktor och är mindre svettig på jobbet. Jag får helt enkelt leva med det. Jag tror det kallas vuxenpoäng.

Inga kommentarer: