fredag 25 juli 2008

Flugan

Det är någon som låst in en fluga i soppåsen som står på golvet i köket på mitt jobb. Först trodde jag att den surrat in sig i någon lampa eller nått eftersom att jag inte såg den men nu vet jag att så inte är fallet. Flugan befinner sig inuti den svarta sopsäcken som står på golvet vid mina fötter (sopsäcken som jag varjen dag den här veckan borde ha gått bort och slängt). Jag kan till och med höra honom gå omkring inne i den. När han inte surrar som en galning det vill säga. Det tog mig ett tag att komma fram till varför påsen prasslade utan att något rörde vid den men nu vet jag. Surrandet och prasslet hör ihop. Jag misstänker även att det är en ganska så stor fluga (typ enorm med huggtänder) alternativt en bålgeting (eller nått) och har därför inte vågat öppna och släppa ut den. Jag känner mig lite ond och jag lider med den då jag hört den gnissla tänder i flera dagar nu men ärligt talat har jag (av ren rädsla) bara gått omkring och hoppats på att den ska självdö någon gång. Den låter rent ut sagt skitförbannad nu och jag vill inte vara den som stå i vägen när detta helvete bryter ut. Sen ska det kanske tilläggas att han faktiskt är det enda sällskap jag har om dagarna när jag jobbar. Så det kanske är av rent egoistiska skäl som jag inte räddat honom vid det här laget. Jag är ond.

Inga kommentarer: