onsdag 23 juli 2008

Gräsänka i den stora staden

Igår morse hämtade jag min kära sambo på Bromma Flygplats och idag åker han med tåg till Falun. Han blir borta i ytterligare en vecka och jag förblir gräsänka ett par dagar till. Ingen katt och ingen sambo. Jag var nästan nervös när jag satt i bilen på parkeringen och väntade på honom igår. Eller inte nervös, snarare uppspelt och förväntansfull som ett litet barn på julafton. När han väl kom kunde jag inte hejda mig själv utan sprang in i hans armar som i vilken töntig kärleksfilm som helst. Jag ville aldrig släppa honom och jag andades med djupa andetag in hans underbara doft. Han är en drog för mig och jag har haft grova abstinensbesvär under veckan som gått. Jag har saknat honom jätte mycket och nu, idag klockan 13.45 åker han igen... Hur ska det här gå?! Det är ingen som vill leka med mig. Alla är borta och jag är ensam hemma i den stora staden.

1 kommentar:

Per Kjellin sa...

Vad söt du är. Om bara några dagar ses vi igen och styr söder ut. På Kålmården ska du få se hur en tiger ryter.