måndag 7 juli 2008

Målande bilder

Sitter och skummar lite på Aftonbladet och Expressen. Har snart gått igenom varenda artikel på förstasidorna och det är verkligen ingenting som fastnar i min teflonhjärna. Sidorna kunde lika gärna varit blanka, om det inte vore för bilderna. Bilderna på stakars utsatta svenskar med i-landsproblem. Jag blir nästan arg när jag ser dem. Inte på människan på bilden eller på den som skrivit artikel och inte heller på den som tagit fotot men jag kan undrar lite över hur de har tänkt. Om jag var dessa personer så skulle jag känna mig dumförklarad. Kolla hur det har planerat bilderna, de är så arrangerade att det blir fånigt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2847100.ab http://www.gt.se/nyheter/1.1222156/de-hotades-i-sms-av-taxichauffor

2 kommentarer:

Larry Lindbaum sa...

Jo, fast är det inte liite väl förmynderi när man ber en 64 åring visa leg för att köpa cigg på ICA?? Det är ju befängt!

Carolina Rung sa...

Jo men att komponera bilden på det sättet som de har gjort är ju som att skriva saker på näsan på folk.