torsdag 20 september 2007

Filminspelning 16 mm - Skavsår

Idag har vi vår första filminspelning på 16 mm. Det ska bli sjukt kul. Vi satt till strax efter 23 igår med bildmanuset och blev självklart inte klara. Vad skulle en filminspelning vara om man inte gjorde det viktigaste i sista minuten?! Storyn är klockren. Surrealistisk men klockren. Den går inte att beskriva med ord men ni kanske kan få se den när den är klar. Den heter iallafall Skavsår och baserar sig på relationen mellan två män, bärandes på en säng i Hagaparken. I natt har jag sovit drygt 5 timmar och måste nu jobba 4 timmar innan jag ska iväg och hämta utrustningen för att sedan spela in film i 5 timmar innan utrustningen ska återlämnas på skolan igen vid 18.30. Jag kommer vara död ikväll, men det är utan tvekan värt det. Jag går på adrenalin och koffein. Det här är det jag lever för. Bara det inte regnar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste sova ngn gång gumman! Kram Lina

Anonym sa...

Vad går du på när det regnar då???
/P