söndag 23 september 2007

Ångest, bara en vecka kvar.

Om en vecka, minus några timmar ska jag springa Lidingöloppet för tjejer. Det ingår i min tjejklassiker och blir mitt tredje utförda lopp. Det vill säga OM jag kommer i mål. Jag älskar att träna men det här med att springa är verkligen inte min grej. Var ute en runda nyss men höll som vanligt på att få andnöd och kräkas. Detta gör mig grymt frustrerad för jag vill verkligen kunna springa och jag försår inte varför jag int kan. Jag kan cykla 9 mil i gassande solsken vid Vättern men inte springa några kilometer runt Lillsjön i Bromma utan att svimma. Finns det någon logik i det? Vem som helst, hjälp mig? Hur ska jag klara av att springa en mil? Innerst inne så vet jag dock att jag klarar av det. Inget ska få stoppa mig. Frågan är bara hur lång tid det kommer ta.

Inga kommentarer: