onsdag 5 september 2007

Zero, eight och five eller vänta nu...

Det ringde en kvinna till jobbet nyss. Hon pratade engelska, dålig engelska och hon sökte min far. Jag meddelande henne att han inte är inne idag och sa att hon kunde återkomma imorgon. Hon bad då om hans mobilnumer. Jag försökte då förmedla hans numer till henne på engelska. Det gick sådär om jag ska vara ärlig. Det lätt något i still med det här: öh it´s zero, seven, zero, eight och five eller vänta nu, zero, seven eller jag menar, i mean... I´ll start over. Hon fick hela numret till slut men jag upprepade det säker 4 gånger innan det blev rätt och hon förstod. Under hela samtalet hade jag Per i andra luren och han hörde hela fiaskot. När jag återgick till samtalet med honom suckade han bara och sa: Det där gick ju sådär va.

Inga kommentarer: