onsdag 5 september 2007

Tjuvlyssnat.

Om ni aldrig varit inne på hemsidan http://www.tjuvlyssnat.se/ så har ni missat något. Där publiceras vardagliga samtal som hörts runtom i Sverige. Ibland roligt, ibland tragiskt, och ibland bara knäppt. Ibland bara hur kul som helst. Hittade bland annat följande inlägg när jag dumsurfade på lunchen:

Mobilbutik, Kungsgatan, Stockholm. En man runt 50, med utländskt påbrå, kommer in och går raskt fram till första bästa lediga säljare.
Mannen (rappt): Jag ha ett problem!
Säljaren: Ja, okej.. Vad har du för problem?
Mannen (viftandes med sin telefon): Alltså.. Varje morgon, klockan åtta någon ringa mig. Jag svara. Men ingen svara. Det är någon som heter SNUSSER!!
Säljaren (förvånat och osäkert): Jag tror att det är ditt alarm som ringer…
Mannen (aningen röd i ansiktet): Okij.. (han går raskt ut ur affären.)

Systembolaget, Brommaplan. Det är dagen innan midsommarafton och det är lång kö utanför Systemet. En vakt står och släpper in cirka 10 personer åt gången. Två killar, 22 står och småsnackar i kön.
Kille 1: Helt otroligt att man ska behöva stå och köa för att komma in på Systemet!
Kille 2: Mm, det här känns exakt som Stureplan. Kö och vakt och hela alltet!
Vakten (leende): Ja, och ni kommer inte in!

Inga kommentarer: