tisdag 11 september 2007

ViktVäktarmöte och McDonalds lunch

Har idag varit på ViktVäktarmöte för första gången på flera veckor. Det har varit svårt att pussla ihop tiderna nu på sommaren och det kommer inte bli lättare nu. Det kändes extra kul att kliva ingenom de bekanta dörrarna idag och mötas av min alltid lika glada och positiva konsulent Ulrika. Trots att jag är helt tokigt förkyld, tycker jätte synd om mig själv och hade gått upp 0,4 hekto så kändes det riktigt bra. Tack vare att jag är sjuk och hemma från jobbet hade jag möjlighet och stanna hela mötet och det känns som om motivationen är på väg tillbaka. Efter mötet norpade jag åt mig en ny ViktVäktartidning och begav mig hemåt mot soffan igen. På vägen insåg jag att jag inte orkat äta något idag och bestämde mig för att jag förtjänade att få köpa frukost/lunch på McDonalds och svulla lite. Hon i kassan tittade kontigt på mig när jag la upp min nya VV-tidning på disken och beställde en McFeast och co med jordgubbshake att ta med. Samma blick fick jag 5 minuter senare när jag satt på bussen och hade lagt ifrån mig både mat och tidning på sättet brevid mig medans jag la ner busskortet i väskan. Hihi, undara vad de måste tänkt. Jag kände mig som en AA som kommit direkt från ett möte och gått in på första bästa systembolag. Men det var det värt. Nu ska jag bli frisk och få tillbaka energin så att livet hamnar på fötter igen. Up we go!

1 kommentar:

Martin Rinman sa...

men carro du behöver väl inte förlora vikt? :O Du är ju smal!! :)