onsdag 3 oktober 2007

Abstinensbesvär.

Även fast jag bokstavligt talat stressar ihjäl mig och inte har någon tid för mig själv nuförtiden så måste jag säga att jag har hamnat rätt. Trots att jag går upp vid 05.45, träffar Per max 10 min under samma tid som jag gör mig i ordning, är på jobbet strax innan åtta, jobbar till fem, åker till skolan och är där mellan 18.00 och ca 21.30 och sen är hemma runt 22.00 då jag ska hinna äta något, göra mig i ordning för natten och plocka fram kläder och saker inför kommande dag och sen måste sova minst åtta timmar för att orka med vilket om räknar man på det inte finns då jag inte är i säng före 23.00 och troligtvis inte somnar förens 23.30. Jag skulle helt enkelt behöva flera timmar på dynget och trots bristen på sömn så är det värt allt slit för jag älskar verkligen min skola och skulle kunna vara där dygnet runt om jag hade möjlighet. Den är visserligen inte perfekt men säg något som är. Idag har jag ingen skola och ska äntligen få nästan en hel kväll med Per, innan han börjar jobba vid 22.00. Trots detta måste jag säga att det finns en gnutta sorg i mitt hjärta över att jag inte ska få sitta i de mjuka stolarna i bion på Stockholms Filmskola ikväll. Jag har helt enkel lite abstinensbesvär trots att jag är där nästan varje kväll i veckan. Jag har hamnat rätt. Film är min passion och mitt bränsle. Det gör mig levande. Jag lever.

Inga kommentarer: