torsdag 18 oktober 2007

En stund att andas.

Klockan är 11.16 och jag har precis ätit frukost och avslutat min rapport till Gigårds. Nymalt kaffe omsorgsfullt tillrett är det bästa som finns när man har tid att dricka det med andakt. Det känns helt underbart att ha en dag ledigt, även fast jag inte får några pengar. Jag behöver det här. Vila och andas en stund. Behöver göra lite ingenting. Idag ska jag och Camilla bearbeta vårat studiofilmsmanus, sen ska vi låna bion i skolan och ikväll kan jag åka hem och laga mat åt min småkrassliga sambo för första gången på länge. Det känns som om det kommer bli en bra dag. Jag undrar vad som kommer att gå fel. God morgon.

2 kommentarer:

Larry Lindbaum sa...

Är inte din utbildning studiemedelsberättigad?

Carolina Rung sa...

Nej det är den inte. Den kostar mig bara pengar. 23 000 per termin och det är fyra terminer.