torsdag 11 oktober 2007

Cinemateket.

Har jobbat extra på Cinemateket idag, vilket betyder att jag haft en arbetsdag på drygt 12 timmar. Det var läge sedan jag var där och jag kände mig väldigt ringrostig och trött i början men det gick över efter en välbehövlig espresso. Det var skönt att få vara tillbaka på Filmhuset. Det är något magiskt med miljön och dess hela innebörd som får mig att vakna till liv. Att Leif Pagrotsky var inne i butiken i 30 min och letade femtioårspresent till en vän efter stängningsdags var ockå ganska upplyftande även fast jag gärna hade gått hem. Jag kunde inte förmå mig att be honom gå. Kändes lite märkligt och egentligen gjorde det mig inget att jag fick stanna lite längre. Tack vare de där 30 min extra så fick jag träffa min kära vän Fredrik, som jag inte sett på alldeles för länge. Han jobbar i Filmhusets bibliotek och på Bergman arkivet och var butiksansvarig för butiken när jag jobbade där. Det var där våran vänskap hade sin början och idag tog sällskap till Hötorget där vi gjorde ett stopp på McDonalds för att prata lite om livet. Det var sjukt kul att se honom och jag vill tacka honom för en trevlig avslutning på en mindre trevlig och väldigt lång dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla du för att du räddade min present genom att stanna över!
Jag borde kanske förstått det och skyndat mig men du visade inga tecken på att det var dags att stänga, det var otroligt hänsynsfullt att du ställde upp så.
Film Noir-boxen blir säkert en succe imorgon!
Leif P

Anonym sa...

jag får väl också tacka leif pagrotsky om han var anledningen till att du stanna kvar. jag är lika glad som du för vår lilla stund.
kram kram