tisdag 2 oktober 2007

Toalettdykare.

Då jag har en tendens att dricka mycket av både vatten och kaffe på dagarna så leder detta oundvikligen till ett flertal toalettbesök. Det verkar helt enkelt inte bättre än att det är just på toaletten som min inspiration till de flesta blogginlägg befinner sig och så även detta. Vid mitt senaste besök så gjorde jag som alla andra i den här världen, knäppte upp skräpet, drog ner byxorna och hukade mig för att sätta på på porslinstronen och uträtta mitt ärende. Jag göra allt i en och samma rörelse och innan jag hinner sätta mig helt hör jag ett plums. Det tar en millisekund att inse det fruktavsärda som faktiskt har hänt. Jag har har tappat något i toaletten. Min första tanke är att något ramlat ur fickan och jag vet att jag inte har något viktigt i fickorna idag utan bara snoddar och hårnålar så jag känner mig rätt lugn. Men jag upptäcker snart att det är inte något av ovanstående alternativ. Det är mitt guldarmband som knäppts upp ifarten och prickat toalettstolen i fallet och nu ligger och glänser på botten. ÄCKLIGT! I en sådan situation har man inte så mycket val utan måste helt enkelt ta upp det, varesig man vill eller inte. Så det gjorde jag. Sjukt äckligt. Har nu i efterhand, av förklarliga själ använt halva tvålpumpen. Det var tur att jag inte hunnit göra det jag var där för.

1 kommentar:

Per Kjellin sa...

Men fy fan hugg av dig handen. Så får du gå på handikapptoan. Haha