måndag 8 oktober 2007

Naken.

Nu har jag precis lämnat ifrån mig min dator till DD vid medborgarplatsen. De ska byta ut tangenbordet då E inte fungerar och jag känner mig nu totalt naken. Som att gå hemifrån utan mobilen eller plånboken. Har ju lämnat ifrån min bebis och den ska vara ensam där i två hela dagar. Hur ska Vi överleva så länge ifrån varandra. Uppmärksammade dock en rolig sak på tvärbanan när jag var på väg tillbaka till jobbet. Beteendet hos en man som inte har giltigt färdbevis och nervöst ser på hur konduktören närmar sig. Hela hans uppenbarelse visade på hur dåligt han måde och han tryckte stressat upprepade gånger på dörrknappen, kramade handtaget på sin datorväska hårt och såg längtande mot den närmande hållplatsen. Har aldrig sett någon försvinna så fort som han gjorde när dörrarna öppnades, men han kom undan. Han hade verkligen ångest på gränsen till panik där ett tag. Roligt var det. Iallafall för mig.

Inga kommentarer: