fredag 26 oktober 2007

Allmänt folkproblem: Grannar

På det stora hela är väl grannar den största källan för irritation och svaller. Det är ett allmänt folkproblem och de flesta håller med. Speciellt i ett hyreshus. Dem är dock bra att ha när man ska låna en dl socker och annat som man själv inte har hemma men sen måste man dock köpa en helt ny påse socker till grannen som tack vilket gör att man egentligen går back på hela dealen. Jag har turen att till största del ha väldigt bra grannar så jag ska egentligen inte klaga men jag vet hur det är att ha grannar from Hell, bokstavligt talat. De kommer och går i omgångar. Jag har EN just nu och den befinner sig inte ens i samma hus som jag. Det är en hel byggarbetsplats. Svettiga karlar med hår på bröstet som befinner sig precis utanför min balkong. I somras sprängde de berg så att porslinet skallrade. Nu har de kommit så lång med bygget att de kan stå och se rakt in i vårt vardagsrum och kök utan problem plus att det för en jäkla oväsende från och med kl 07.00 på morgonen. Så om ni någonsin har grannproblem kan ni vända er till mig för förståelse och en vänlig klapp. Jag vet hur ni har det.

Inga kommentarer: