söndag 21 oktober 2007

Home sweet home.

Nu är jag hemma igen efter drygt 48 timmar på landet. Har hunnit med en massa saker och absolut inget av det jag skulle göra. Det har varit en trevlig helg och jag är helt slut, kan inte förstå varför. Jag har ju bara tittat på när en massa människor tagit upp en brygga, bjudit på glögg och pepparkakor till desamma, sett på när min lilla mamma klättrat i träd och tagit ner granar, träffat Lina som jag inte sett på åratal, ätit kräftor, druckit lagom med alkohol, suckat åt de som druckit för mycket, träffat La familia, firat Mormor och Morfar, ätit för många rostade mackor med marmelad och brieost, sovit lagom, fått frisk luft, haft PMS, tagit en massa kort till allas stora förtvivlan, varit ute och joggat runt Lill-sjön och jobbat på Cinemateket. Imorgon börjar jag på mitt nya jobb. Är nervös och förväntansfull. God natt och sov gott alla som är vakna och inte har vett nog att gå och lägga sig. Ny vecka på G.

3 kommentarer:

Larry Lindbaum sa...

Gubben på den mittersta bilden ser skön ut. Har han facebook? :)

Carolina Rung sa...

Haha, den gubben är min morfar. Och jag tror inte han har facebook men jag ska tipsa honom om det. (:

Anonym sa...

underbart det va att träffa dig igen gumman! Det är nog enda kortet jag sett på dig och mig! Puss på dig gumman /Lina