torsdag 25 oktober 2007

Skjuta på problemen.

Jag lovar att jag inte är den enda i världen som har en tendens att skjuta på saker och ting som är viktigt. Såsom att till exempel ta tag i livet, plugga inför prov, ringa jobbiga samtal, kolla kontoutdraget eller söka jobb. Listan kan göras lång. Just nu har jag en sån där lång lista framför mig som hånler åt mig. Det är då man istället skjuter på problemen och gör alla de andra sakerna som helt plötsligt är helt okej att göra och helt klart inte lika tråkiga som de man skulle gjort från början. Det är då man storstädar, rensar garderoben, tvättar, handlar, betalar räkningar, sorterar papper och rensar skafferiet Man gör helt enkel de tråkiga sakerna som man tidigare skjutit på. Igår storstädade jag, rensade just skafferiet och jag har jag precis bakat en pepparkaka. Listan ligger så gott som orörd och snart gör jag allt i sista minuten.

Inga kommentarer: