torsdag 4 oktober 2007

Det här håller inte.

Nej, det här håller inte, jag kan inte ha det så här. Jag kan inte jobba 30 timmar i veckan och samtidigt gå i skolan drygt 4 timmar varje kväll plus 16 på helgen. Det är inte det att jag inte orkar utan att jag på grund av att jag jobbar som jag gör försummar det som är viktigast. Skolan. Filmen. Min passion. Min dröm. Genom att jobba så mycket så hinner jag inte med något annat än de schemalagda timmar jag har i skolan och det finns ingen tid för att lösa uppgifter, träffa vänner, familj, skriva manus, komma på idéer, se film, analysera, kolla på människor eller läsa på om filmhistoria, alla de saker som jag brinner för och behöver. Det är film jag ska hålla på med, det är ett faktum och det får jag göra på skolan. Det ger mig energi och livskraft. När jag går därifrån så spelar det ingen roll hur trött jag är för elden inom mig får nytt liv varje kväll jag är där. Jag bli inspirerad av att vara där och jag kan inte leva utan det. Film är en del av mig. Oavsett form. Jag måste nog trappa ner och jobba mindre eller på ett annat sätt. Jag behöver inte en massa pengar. Iallafal inte mer än att jag klara mig. Jag behöver mera tid. Annars är allt till viss del bortkastat och jag kommer inte kunna fokusera på och utveckla det som är viktigt. Jag ska jobba med film. Jag lever för det här och jag ska lyckas. Ingen ska komma och säga att jag inte offrar min själ för mina drömmar. Jag ger mitt allt.

Inga kommentarer: