torsdag 8 november 2007

Alkistant!

Då det ännu inte finns någon fast telefon i butiken måste jag använda min egen mobil så fort jag ska ringa och fråga om något. Det går väl an ett tag men nyss var det inne en illaluktande tant som var missnöjd med sina ljusstickor som hon köpte igår. Hon påstod att de var omöjliga att hantera och ville lämna tillbaka dem. Det var snarare hon som inte gick att hantera och inte stickorna. Det är egentligen bara att läsa bruksanvisningen men jag ringde ändå Tarja för att fråga om jag kunde göra återköp fast varan var öppnad och använd, den var totalt nersölad med lampolja. Det slutade med att tanten själv ville prata med Tarja och hon tog luren ifrån mig med sina kladdiga fingrar. Äckligt! Hon lyckades kladda ner både disken och min telefon i lampolja och fett innan det beslutades att tanten ska få komma in en annan dag och få en lektion i hur man gör. Vissa människor är verkligen konstigare än andra.

1 kommentar:

Per Kjellin sa...

Jaaa hur kan man ge bort en telefon så där. Konstiga männsika.