fredag 9 november 2007

Dagens lunch.

Då jag tidigare varit så duktig och gjort en massa fisksoppa som jag senare frusit in valde jag imorse att detta skulle bli dagens lunch. Naturligtvis lätt jag den stå framme när jag kom till jobbet för att den skulle tina men när jag senare bestämde mig för att jag skulle äta var den självklart fortfarande genomfrusen. Jag fick köra den på defrost i mikro i säkert en timme innan fiskbitarna ville separera sig från musslor och räkor. Vid det här laget hade jag hunnit bli ordentligt hungrig och efter ytterligare 3 minuter på full effekt var soppan äntligen ätbar och varm. Då kliver det självklart in en kund som 7 minuter senare avlöses av min chef. Så det tar säker 10 minuter till innan jag faktiskt får äta. Tänk att det ska vara så svårt att få i sig lite mat.

Inga kommentarer: