torsdag 1 november 2007

Stockholms Filmfestival 2007

Den 15 november börjar Stockholms Filmfestival och det finns sjukt mycket filmer jag skulle vilja se. In the valley of Elah, No country for old men, Eatern Promises och Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Redford bara för att nämna några. Känner mig som ett barn i en godisaffär när jag bläddrar i festivaltidningen. Problemet är dock bristen på tid och pengar och jag fasar att jag kanske inte kommer kunna gå i år. Ska nu sätta mig med nätbanksdosan, almanackan, festivaltidningen och magkänslan för att komma fram till hur jag ska göra. Jag vill verkligen gå. I en perfekt värld så vore det bästa om någon från ingenstans kom och bara bjöd mig på hela kalaset, tog mina pass i butiken, gav pengarna till mig och videofilmade mina lektioner under perioden 15-25 november. Man kan ju alltid hoppas. Mirakel kan ske.

Inga kommentarer: