tisdag 27 november 2007

Släktträff på jobbet.

Idag har jag haft storfrämmande på jobbet. Halva släkten har varit inne och hälsat på. Mitt på dagen ramlade mormor och in och 10 min efter att hon gått ramlade morfar in och i slutet av dagen kom lillebror och drack kaffe. Jag mutade honom med pepparkakor så att han stannade till stängning och jag fick skjus hem. Mycket mycket trevligt. När han ändå var där fick jag honom att hjälpa med med ihopsättning av lite lampor och andra prylar och utan honom hade jag nog aldrig kommit hem då låset till butiken krånglade när jag skulle stänga och inte gick att vrida om. Men mister lillebror handyman fixar ju allt och för honom var det ju inga problem. Han bara skakade lite på dörren och så funkade det. Han jobbar ju med säkerhet. Det är tur att han finns.

Inga kommentarer: