torsdag 15 november 2007

Panik på ICA Maxi.

Eftersom att jag har en tendens att ta på mig för mycket saker att göra hela tiden så var/är inte den här inspelningen något undantag. Jag ska regissera, vara inspelningsledare, klippa och fixa cateringen. Därför har jag idag varit på ICA Maxi och storhandlat inför morgondagen. Det var den värsta shoppingrunda jag gjort i hela mitt liv då jag var så sjukt kissnödig att jag knappt kunde hålla mig och flera gånger övervägde att bara lämna vagnen och ta mig till närmaste toalett. Att jag glömt skriva inköpslista och hade förbannat mycket saker att inhandla gjorde inte saken bättre. När jag la i de sista sakerna i vagnen kunde jag knappt stå still och slängde sedan fram scannern till expediten i kassan. Hon log stelt, frågade som vanligt om allt gått bra. Jag nickade panikartat, drog mitt kort och det som absolut inte fick hända händer. Jag får avstämning. Alla sakerna jag köpt skulle packas upp igen och scannas om. Jag höll på att kissa på mig och vid det här laget var jag verkligen på bristningsgränsen. När de efter mycket om och men var klara och jag betalat höll jag på att bryta ihop. Jag hittade dock en toalett till slut och höll på att välta en gammal farbror i farten. Nu är dags att baka paj.

Inga kommentarer: