måndag 5 november 2007

Misstänkt snatteri.

Både chefen och butikschefen har redan ringt för att kolla hur det går för mig och om det gått bra att öppna. Sådant känns bra och det känns ännu bättre att kunna säga att allt hittills gått bra. När jag nyss pratade med en av dem som jobbade igår berättade hon att vi blivit av med en ganska dyr miniräknare och hon var grymt irriterad över detta. Hon bad mig hålla ögonen öppna efter en liten svensk kille i grön jacka som hon tror är den skyldige. Nyss var det inne en farmor/mormor och köpte födelsedagspresent till sitt barnbarn. Hon visste precis vad han ville ha då han tydligen varit inne i butiken igår och sett sig omkring. Vi började prata lite om alla prylar som finns i butiken och det visade sig att han köpt en miniräknare av märket Philippi. Precis en sådan som försvann igår. Lite misstänkt måste jag säga, men jag sa inget.

Inga kommentarer: