tisdag 13 november 2007

Dagens goda gärning.

Idag har jag varit snäll och hjälp en gammal tant med rullator. Pluspoäng till mig. Jag har lyssnat på henne när hon pratade om sitt liv i drygt 40 minuter (hon var väldigt bitter och irriterad, framförallt på sina barn), jag har lånat ut min mobil till henne så hon kunde ringa färdtjänst då hon drog värsta snyfthistoien om hur de på Åhlens varit snobbiga och vägrat låta henne använda deras telefon (så när hon väl frågade mig så kunde inte jag ju säga nej. Jag sa först som det var att vi inte hade någon telefon i butiken och då kläckte hon ur sig: Men har du ingen mobiltelefon då?! Var inte helt nöjd över att behöva låna henne min privata telefon men vad gör man i en sådan situation?), jag har även burit hennes kassar, hållit upp dörren och väntat på en taxi ute i kylan. Jag kan inte bestämma mig om hon var rar eller oförskämd, förmodligen var hon lite av båda. Hon var en märklig person.

1 kommentar:

Per Kjellin sa...

Fick du betalt då av allt du stod till tjänst med?