onsdag 28 november 2007

Finn ett fel.

Män och kvinnor är olika. Kanske ingen nyhet. Det finns vissa saker som karaktiserar, utmärker och skiljer dessa två ifrån varandra. Bilar, verktygslåda, teknik, dubbeldusch, teststeron och snopp är några saker som ofta förknippas med det manliga könet medans mode, kläder, smink, shampoo och balsam, tjejsnack, kuddkrig, tuttar och snippa skulle kunna ses som mer kvinnligt. Här om dagen stod min kära sambo i sovrummet och tittade fundersamt mot våra garderober.

Per: Vi skulle behöva fler garderober, eller snarare en större lägehet. (Han tittade fundersamt på de överfulla garderoberna). En kläddrensning skulle nog vara på sin plats.

Jag: Mmmm (Jag nickade medhållande och suckade).

Det vore på tiden. Vi har fyra garderober i våran lägenhet varav en är i hallen och tre i sovrummet. Två av de tre tillhör självklart den som har mest kläder i det här förhållandet. Per Kjellin. Han skulle behöva ett helt dressingroom. Själv får jag pressa in allt i klädväg i en och samma garderob. Borde det inte vara tvärt om? Hur som helst har jag iallafall en sambo som klär sig snyggt och relativt omväxlande. Hans garderob består till största del av Adidas, Peak Performance och Tiger of Sweden.

Inga kommentarer: